Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adcity Media stärker greppet om Stureplan

Publicerad: 7 Februari 2008, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Adcity Media, som redan tidigare har gjort Teliahuset till en 90 kvadratmeter stor tv-skärm, har köpt på sig ytterligare 150 exponeringsytor runt Stureplan. "Med de här ytorna kan vi erbjuda annonsörerna att helt dominera Stureplan", säger Anders Axelsson, vd på Adcity Media.


De nya fasadytorna har kommit till genom ett avtal med Ap Fastigheter och Fasasdpartner. Adcity Media äger därmed all exponering runt Stureplan, bortsett från Sturegallerian. Därtill kommer företagets krog-tv-lösning Out of home tv, som ytterligare kan knyta ihop kommunikationen. Adcitymedia har också sökt bygglov för ytterligare två vepaplatser.

- I samband med till exempel fotbolls-EM kan en annonsör synas inne på krogen genom out of home tv, samtidigt som de rullar på Teliahusets skärm och syns på veporna. Sedan kan man toppa det med ett event på Stureplan. Det är en lösning som ger extremt höga obs-värden, säger Anders Axelsson.

Exklusiv exponering på två vepaytor och Teliahusets storskärm kostar för två veckor 950.000 kronor. Får Adcity Media sitt bygglov för de två ytterligare vepaplatserna stiger 14-dagarskostnaden till 1.850.000 kronor.

- Mediabruset är extremt just nu i rådande konjunktur och det behövs stora oväntade ytor för att nå igenom vilket gör att vi ser positivt på tillväxten i segmentet.

Adcity Media har idag 34 anställda och koncernen omsatte 80 miljoner kronor under 2007.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.