Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adaktussons fiasko: 20.000 såg premiären i TV8

Publicerad: 31 Januari 2007, 10:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Trots en påkostad reklamkampanj lyckades TV8 inte dra mer än 20.000 tittare till Lars Adaktussons premiärprogram. Men TV8s programchef Thomas Hall är inte bekymrad.


Lars Adaktusson värvades i fjol från SVT till MTG-kanalen TV8 för en fet peng.

De senaste dagarna har TV8 marknadsfört Lars Adaktussons premiärprogram tungt med reklam i flera medier. Kampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Tempel.

- Det är första gången Svenska Dagbladet har en wrap runt Näringslivet och vi är självklart glada över att de väljer att göra det med oss, sa TV8s vd Birgitta Stål i ett pressmeddelande.

Trots kampanjen svek tittarna Adaktussons TV8-debut. Bara 20.000 såg premiären i går klockan 22.00, enligt MMS. 10.000 av dem var över 60 år gamla.

- Vi har lärt oss läxan nu, efter några säsonger, att inget av våra program öppnar bombastiskt. Det tar ett tag att jobba in varje titel, säger Thomas Hall, programchef på TV8.

Så du är inte bekymrad?

- Inte ett dugg.

Annars har TV8 ökat tittandet under 2007.

- Andelsmässigt har vi legat på 0,69 de första fyra veckorna. Och det var före vi drog igång Virtanen och Adaktusson. I slutet av förra året snittade vi på 0,54. Vi har hoppat upp ett snäpp.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.