Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Acne ska lyfta Svenskt Tenn

Publicerad: 21 Januari 2009, 05:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Inför möbelmässan tar Svenskt Tenn hjälp av Acnes creative director Jonny Johansson för att skapa uppmärksamhet kring varumärket.


Thommy Bindefeld bytte i september jobb från tjänsten som creatice director på modekedjan Indiska, till jobbet som marknadschef på Svensk Tenn.

Thommy Bindefeld. Inför möbelmässan, som pågår 4 till 8 februari, har han vänt sig till det svenska modeundret för att ge varumärket Svenskt Tenn extra publicitet.

I en stor utställning ska Acnes Jonny Johansson visa sin bild av vad varumärket Svenskt Tenn står för.

- Dels gör vi detta för att skapa uppmärksamhet kring Svenskt Tenn. Sedan tycker jag att det är viktigt att vi kan visa hur olika kreativa personer tolkar Svensk Tenn och de över 80 år gamla produkterna som håller än i dag, säger Thommy Bindefeld.

Vernissage hålls 2 februari. Pr-byrån Springtime har uppdraget att skapa buzz kring utställningen som Thommy Bindefeld beskriver ska skapa en "ateljékänsla".

- Jonny har velat bygga upp utställningen som en kreativ process.

I början av februari släpper Svenskt Tenn även ett antal nya produkter, med design av Josef Frank.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.