Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

Accenture kan vara nära köp av MDC Partners

Accenture är enligt Adweek en av de sista intressenterna kvar i en budgivning för att förvärva det amerikanska byrånätverket MDC Partners – som bland annat äger svenska Forsman & Bodenfors.

I september rapporterade The Wall Street Journal att New York-baserade byrånätverket MDC Partners utforskade möjligheterna till en försäljning. 

Nyheten kom mitt i en finansiell nedgång för MDC och precis efter att vd:n Scott Kauffman lämnat. 

Enligt uppgifter till Adweek kan det globala konsultbolaget Accenture nu vara på väg att förvärva byrånätverket, då man är en av de tre sista intressenterna kvar i budgivningen. 

I MDC:s byrågrupp ingår förutom Anomaly, Crispin Porter + Bogusky, 72andSunny och Assembly, även svenska Forsman & Bodenfors. 

Enligt en källa med insyn inföll deadline för budgivningen i slutet av november.

– Det florerar alltid rykten på marknaden, och vi kommenterar dem inte och deltar inte i spekulationer, säger en talesperson för Accenture till Adweek. 

MDC Partners avböjde att kommentera.

Enligt Adweek skulle ett köp av MDC Partners rimma väl med Accentures ambition att närma sig den kreativa sidan av branschen, vilket man hittills gjort genom den digitala byrån Accenture Interactive.   

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-12-06 07.38Uppdaterad 2018-12-06 07.42

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: