Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

A-Com och Sponsor Strategi bildar nytt bolag

Publicerad: 10 oktober 1998, 07:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Ett nytt sponsringskonsultföretag har sett dagens ljus. Företaget heter Sponsor Coordinator och hälften ägs av A-Com och Sponsor Strategi.


Till skillnad från Sponsor Strategi, som erbjuder marknaden strategisk

rådgivning kring sponsring, ska det nya bolaget arbeta operativt med konkreta

sponsringsprojekt.

- Det är tänkt att vi ska ta över stafettpinnen från Sponsor Strategi där deras

uppdrag upphör. Vi kommer att jobba på genomförandenivå för kunder som behöver

avlastning och projektledning, säger Carl-Henric Ericsson, VD för Sponsor

Coordinator.

Ett företag som redan anlitar Sponsor Coordinator är Telia. För Telias räkning

tar Sponsor Coordinator exempelvis emot och värderar mellan 200 och 300

förfrågningar rörande sponsring i månaden. Av dessa presenteras cirka 10

procent för berörda produkt- och marknadschefer inom Telia, enligt Carl-Henric

Ericsson. Därmed besparas Telia besväret att hantera och själva värdera alla

förfrågningar som ett bolag av Telias storlek får varje dag.

Enligt Carl-Henric Ericsson konkurrerar Sponsor Coordinator inte med någon

befintlig aktör utan tillhandahåller en tjänst som är unik. Företaget har 3

anställda och beräknas omsätta 5 miljoner kronor under första verksamhetsåret.

Katarina Kempe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.