Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

80-talet ska dra lyssnare till Sky Radio

Publicerad: 28 maj 1999, 09:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:33

Efter drygt ett år i Stockholmsetern byter Sky Radio format. Med en tydligare 80-talsprofil och nya jinglar hoppas Sky hitta lyssnarna som hittills har svikit stationen.


Lyssnarsiffrorna har inte ökat i den takt som stationsledningen har önskat även

om annonsförsäljningen har gått enligt plan, berättar Erica Levén, VD för Sky.

- Fokus ligger på den musik vi har idag, men med mer 80-talsmusik. Vi har gjort

undersökningar om vad stockholmarna vill ha för radio och kommit fram till att

det här formatet borde vara bra.

Med det nya formatet satsar Sky Radio på att nå både kvinnor och män i åldrarna

20 till 50 år.

- Men vi tror att det nya formatet attraherar fler kvinnor, säger Erica Levén.

De nya jinglarna på Sky Radio är signerade Jan Johansen, musikproducent som för

flertalet är mest känd för att han sjöng låten "Se på mig" i melodifestivalen

för några år sedan. Jinglarna och kommer att kunna höras med början vecka 22.

Det nya formatet blir klart ett par veckor senare.

Tia Jansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.