Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

8 av 10 förstod Svensk Fjärrvärmes reklam

Publicerad: 4 April 2008, 03:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

I början av förra året gick Svensk Fjärrvärme ut med en kampanj för att lyfta fram fjärrvärmens fördelar. Enligt mätningen som gjordes efter kampanjen förstod ungefär 8 av 10 budskapet.


Kampanjen är gjord av reklambyrån Inte Rio och mediebyrån Maxus. Observationsvärdet landade på 74 procent och 67 procent var positivt inställda till reklamen som gick i tv, internet och tidskrifter.

- Vi har jobbat med Svensk Fjärrvärme i ungefär fyra år och valde rätt tidigt att använda klimatbudskapet. Fjärrvärme är väldigt tekniskt men vi har vänt ingenjörsdelen till något mjukt och varmt, säger Pelle Törnblom, projektledare på Inte Rio.

Nästa steg för Svensk Fjärrvärme blir ett nytt upplägg som Inte Rio ska presentera till sommaren, och till hösten kommer nya kampanjer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.