Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

8.600 får gå från SAS

Publicerad: 3 Februari 2009, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

SAS krymper organisationen för att nå lönsamhet. De utomnordiska flygbolagen säljs av och företaget ska fokusera mer på affärsresenärerna. "Det är inte klart hur marknadsavdelningen påverkas", säger Niclas Härenstam, presschef på SAS.


- Det här handlar inte om några varsel utan om att vi har identifierat en övertalighet. Det är alldeles för tidigt att säga vilka avdelningar som kommer att påverkas, säger Niclas Härenstam.

Handlingsprogrammet som SAS lagt fram innehåller fem punkter, varav en innebär att SAS ska fokusera mer på affärsresenärer.

Innebär det att ni stryper er marknadsföring till privatmarknaden?

- Det kan jag inte inte uttala mig om. Vår marknadschef Ulf Hermansson Samell får sitta ner med sin avdelning och diskutera igenom hur de ska göra framöver.

Hur stor del av era marknadsföringsinvesteringar lägger ni i dag på privatmarknaden?

- Det är ingen siffra jag har i huvudet.

SAS investerade 119 miljoner kronor brutto i medier förra året, enligt Sifo reklammätningar. Bolaget jobbar med byråer som Mediacom, Daddy och SWE.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.