Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

7-Eleven marknadsför Shellbutikerna i radio

Publicerad: 6 November 2008, 08:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

I dag är det officiell invigning av 7-Eleven och Shells samarbete som innebär att 113 svenska Shellstationer ska förses med 7-Elevenbutiker. Samarbetet marknadsförs i radio.


I dag invigs den första stationen i Upplands Väsby utanför Stockholm. Förutom radio annonsering blir det event i form av öppningserbjudanden på alla stationer och på vissa ställer bjuder 7-Eleven och Shell på gratis bensin. Dessutom delas flyers och informationsblad ut.

- Det blir en rejäl öppningsfest i alla städer där vi öppnar. Vi hoppas så klart att konsumenterna ska besöka 7-Eleven på Shell och se att det är en helt annan bensinstation än tidigare, säger Johan Rosenblom, marknadschef för 7-Eleven på Reitan Servicehandel.

Bakom kampanjen står eventbyrån Aktiva Event och Klirr Proximity. Mediebyrå är Carat.

I augusti 2007 ingick 7-Eleven och Shell ett samarbetsavtal om 270 bensinstationer i Danmark, Norge och Sverige. 113 av dem ligger i Sverige. Samarbetet innebär att 7-Eleven går från 77 till 190 butiker.

- Samarbetet tillför 1,4 miljarder i omsättning och 90.000 kunder om dagen till våra 70.000 om dagen i dag. Det här är en oerhörd förstärkning för varumärket 7-Eleven i Sverige.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.