Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

7-Eleven kör 112 lokala kampanjer i höst

Publicerad: 26 Augusti 2008, 13:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

I höst rullar Reitan Servicehandel ut omprofileringen av Shell-stationernas butiker till 7-Eleven. I samband med varje butiksöppning blir det en lokal lanseringskampanj.


- I och med det här blir det 112 nya svenska butiker och många småstäder får sin första 7-Elevenbutik. Vi utgår från tankesättet Think global, but act local och lyfter fram de enskilda butikerna och franchise-tagarna i lokala kampanjer, säger Johan Rosenblom, marknadschef för 7-Eleven.

Första nyöppningskampanjen väntas vara igång i oktober. Klirr Proximity står bakom det övergripande reklammanéret och Carat har gjort mediestrategin. Kampanjerna ska gå i lokal radio och som events på stationerna och i närområdet. Troligen blir det även annonsering i lokala tidningar.

- Det kommer att höras och synas när vi öppnar. Budskapet är ganska enkelt. Vi kommer med ett nytt produktutbud på de här stationerna som vi vill göra känt. Kampanjen har stort fokus på vårt sortiment, till exempel take-away-kaffet, säger Johan Rosenblom.

7-Elevenbutikerna på stationerna kommer även att sälja biltillbehör.

- Shell har ett starkt drivmedelserbjudande och vi är bra på att driva servicehandel, så tillsammans blir vi en stark kombination. Vi kommer delvis att marknadsföra oss tillsammans, men till största del kommer vi att göra renodlade 7-Elevenkampanjer, säger Johan Rosenblom.

Även ett stort antal bensinstationer i Danmark och Norge får 7-Elevenbutiker i i höst.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.