Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

60 filmer ska göra Fonus-anställda lokala kändisar

Publicerad: 30 Januari 2002, 11:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Begravningsbyrån Fonus har skrivit ett avtal på sex till sju miljoner kronor om att sända ett 60-tal olika reklamfilmer hos TV4 lokalt. Kampanjen löper hela året och ska visa upp Fonus lokala begravningsentreprenörer.


Reklamfilmerna, fyra till fem för varje av TV4s sändningsområden, har payoffen "Personligt engagemang".

- Alla marknadsundersökningar vi gör, visar att det personliga bemötandet är det viktigaste vid val och upplevelse av begravningsbyrå. Kunderna är inte extremt priskänsliga, säger Simon Hansen Elvestad, inhyrd marknadschef på Fonus.

Reklamfilmerna ska avdramatisera begreppet begravningsentreprenör genom att visa anställda på Fonus lokala kontor, både privat och på jobbet.

- Det blir otroligt många roliga filmer. Folk gör så många olika saker på fritiden, de är till exempel radiopratare, körledare, motorcykelentusiaster, ja allt mellan himmel och jord.

Kampanjen ska både stärka personalen på Fonus och ge begravningsbyrån nya marknadsandelar.

- Vi säger lite kaxigt att de 50 procent är riktat internt och 50 procent externt.

Blir det inte dyrt att göra så många olika reklamfilmer?

- Nej, vi anlitar två team, från Göteborg och Stockholm, som åker land och rike runt och producerar filmerna efter en enkel mall. Syftet är inte att vinna priser utan visa upp så många människor så nära som möjligt. Vi ser allt oftare att den här typen av enklare produktioner öppnar nya möjligheter för produktionerna.

Så ni jobbar inte med Forsman & Bodenfors.

- Nej, vi jobbar via mina bolag Market Management och Market Brooker, som är en mediebyrå.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.