Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

500.000 kvinnor sågTV3s kärleksfinal

Publicerad: 24 November 2008, 14:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

TV3 noterade igår säsongsrekord för Ensam mamma söker. MTGs programdirektör Anders Knave är också glad över att programmet har resulterat i äkta kärlek. "Det ger trovärdighet till formatet", säger han.


Anette Molin och Richard Ruljeff. Foto: TV3 Totalt 775.000 tittare följde finalprogrammet, enligt MMS. Det är något färre än vad som såg förra årets final, men MTGs programdirektör Anders Knave är mycket nöjd ändå.

- Det är jättebra. Vi har haft en fantastisk säsong. Vi ökade med två episoder på hösten, från 10 till 12, och har haft konkurrens av oss själva i form av Hål i väggen på TV6. Trots det har Ensam mamma gått från klarhet till klarhet och har blivit en nationell snackis, säger Anders Knave.

Ratingen i de yngre målgrupperna var hög. 8,6 procent av alla svenskar i åldrarna 15-39 år följde programmet. Hela 500.000 av de 775.000 tittarna var kvinnor.

- Det är vi glada för, TV3 bygger på att ha en kvinnlig övervikt, säger Anders Knave.

Årets säsong av Ensam mamma söker resulterade i en mycket stark kärleksrelation mellan deltagarna Anette Molin och Richard Ruljeff. Paret ska flytta ihop och gifta sig.

Anders Knave känner glädje över att programmet genererar äkta kärlek och djup tvåsamhet.

- Det är klart att det är viktigt, säger Anders Knave, och fortsätter:

- Även första säsongen fick vi ett kärlekspar som nu är gifta, så vi har fått kärlek och varma känslor båda säsongerna. Det är klart att det ger trovärdighet till formatet och hur vi hanterar det.

Gör ni ytterligare en säsong?

- Inga formella beslut är tagna men skulle förvåna mig om vi inte inleder en sån diskussion.

Ensam mamma söker mötte Sporten i TV4 och Gordon Ramsey-realityn i Kanal 5 klockan 20.00 igår.

TV4-sporten sågs av 550.000 tittare, varav 200.000 kvinnor. Ratingen i 15-39 år var 4,2 procent.

Gordon Ramsey i Kanal 5 sågs av endast 165.000 tittare, varav 105.000 var av kvinnligt kön. Ratingen i 15-39: 2,9 procent.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.