Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

48.000 såg Sportals webb-tv första månaden

Publicerad: 13 April 2007, 08:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Sportportalen Sportal.se har under premiärmånaden visat material från Premier League och slutspelet i Champions League.


Sportals webb-tv produceras i samarbete med Scandinavian Press Agency. Portalen bevakar internationell fotboll, speciellt Premier League. Två gånger om dagen sänds material från träningar och matcher.

- Vi är nöjda och tycker att det är intressant att vi har fått de här siffrorna utan att ha marknadsfört vårt webb-tv-innehåll. Men vi har som ambition att öka den siffran, säger Sportals marknadschef och delägare Sebastian Malmberg.

Målgruppen är män i 15-34-årsåldern.

- De som är intresserade av den här typen av program, som är väldigt nischade, är ofta superintresserade av fotboll. Många gånger tycker de att ett reportage från träningen innan en viktig match är mer givande än själva matchen.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.