Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

40.000 såg Super Bowl på TV6

Publicerad: 4 Februari 2008, 11:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Hasse Breitholtz, vd för TV3 och TV6, är en trött man idag. Han var en av de cirka 40.000 som tittade på Super Bowl på TV6 i natt.


Enligt MMS följde i genomsnitt 40.000 tittare Super Bowl-sändningen på TV6 i natt klockan 24.00-02.00. 75 procent av dem var av manligt kön.

Enligt Anders Knave, programchef på TV6 och TV3, var det 53.000 som såg den första timmen av Super Bowl. Statistiken för fortsättningen av sändningen, klockan 02.00-04.00, har ännu inte tagits fram av mätföretaget MMS.

- Det är lite svårt att tala om hur det hela blev, men det ser ut som om det går bättre än ifjol, vilket är jäkligt kul, säger Anders Knave, och fortsätter:

- Matchen blev väldigt spännande så det finns mycket som talar för att vi kommer att vara nöjda när vi får hela ratingen.

TV6 fyllde igår kanalen med Super Bowl-relaterat innehåll, som exempelvis filmen Den siste scouten med Bruce Willis.

Även om TV6 lyckades bra tittarmässigt under gårdagen, så är Super Bowl viktigare ur ett varumärkesperspektiv än ett tittarperspektiv.

- Super Bowl ligger helt i linje med TV6 profil, och evenemanget börjar att få allt mer utrymme i svensk media generellt. Vi har haft den här rättigheten länge, och nu börjar vi få vatten på vår kvarn.

Satt du själv uppe och tittade?

- Nej, jag kom inte så långt. Jag har för många småbarn för den sakens skull. Jag såg bara Bruce Willis-filmen och uppstarten. Men jag såg en trött Hasse Breitholtz (vd TV3 och TV6) som hade suttit uppe hela natten.

I USA följer närmare 100 miljoner tittare Super Bowl, som är den största sporthändelsen i landet.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.