Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

360.000 har besökt Crimemedicine.com

Publicerad: 7 November 2008, 04:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Läkemedelsverkets kampanjsajt Crimemedicine.com har hittills dragit cirka 360.000 unika besökare.


Kampanjen drog igång för drygt tre veckor sedan och går även i tv och i print. Kampanjen har fått mycket uppmärksamhet på grund av att den är väldigt otraditionell för att vara myndighetsreklam. Syftet är att uppmärksamma människor på riskerna med att handla läkemedel via nätet.

Första dagen hade kampanjsajten 40.000 besökare.

- Det har gått strålande, hittills har över 400.000 personer besökt sajten, berättar Göran Berggard, projektledare för Läkemedelsverket på reklambyrån Granath Euro RSCG.

Vad har gjort kampanjen lyckad?

- Det är en kampanj som får folk att tänka till. Vi jobbar med två världar, dels som om skurkarna skulle ha gjort reklam för sina produkter, och dels förklarar vi på nätet hur det går till. Det är ett ovanligt myndighetsgrepp och vi ger inga pekpinnar.

Kampanjen ska fortsätta på nätet och i print året ut, men budskapet ska Läkemedelsverket fortsätta att jobba med de närmaste tre åren.

- Det finns ett starkt samband mellan att gå i tv och besöksantalet på nätet så det är klart att det kommer att gå ner när tv slutar rulla. Men jag är ganska säker på att vi kan passera 400.000 unika besökare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.