Digitalt presenteras av:

"2019 kommer vara ett år av fortsatt konsolidering"

Magnus Johansson.

Sizmeks Nordenchef Magnus Johansson spår att konkurrensen och konsolideringen inom branschen kommer fortsätta under 2019.

Vilken var den största händelsen i branschen under 2018?

– Onekligen så var GDPR årets största händelse, som bransch kan vi dela upp tiden som innan och efter den 25 maj.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Oh, det är ju något som jag oftast inte gör men skulle det bli ett nyårslöfte så är det att spendera mer tid med familj, släkt och vänner. De har fått stått tillbaka under en tid.

Om du ska sia om 2019, vad tror du kommer definiera nästa år?

– Jag tror att 2019 kommer att vara ett år av fortsatt konkurrens och konsolidering inom branschen, automatisering och effektivisering kommer fortsatt att spela en signifikant roll inom medieköp. AI:s roll kommer fortsätta att öka, både i vår bransch men även i samhället som stort. Sist men inte minst så kommer vi nog få se att GDPR som lag testas med ett eller ett flertal större bolag.

Publicerad 2018-12-29 07.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: