Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

1986-års annonspriser på Golf Digest

Publicerad: 4 December 2001, 13:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Tidningen Golf Digest sänker inför det hundrade numret annonspriset till samma nivå som vid tidningens start för 16 år sedan. Anledningen är främst svagt intresse för annonsering i årets första nummer.


- Eftersom intresset för annonsering vanligtvis brukar vara svagt i årets

första tidning och eftersom vi fyller 100 nummer så tyckte vi att det var ett

bra tillfälle att sänka priserna, förklarar Tommy Jeppsson chefredaktör för

Golf Digest.

En helsida i det hundrade numret kostar 14.000 kronor till skillnad från det

ordinarie priset 23.000 kronor. Med den 40 procentiga sänkningen finns även

ambitionen att få in nya annonsörer, framförallt inom andra branscher.

- Idag annonserar bil- och golfföretag, men vi vill bredda oss så att vi har en

bredare grund att stå på, fortsätter Tommy Jeppsson.

För att få läsare av det hundrade numret lockar Golf Digest med sänkt

lösnummerpris med 5 kronor, utlottningar och redaktionella återblickar på de

gångna åren sedan tidningens start 1986.

Den hundrade numret av tidningen kommer ut i handeln 13 februari 2002.

Golf Digest har 87.000 läsare enligt Orvesto konsument 2001:2

Malin Jöud

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.