Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

188 reklammiljoner på spel när Saab rekonstrueras

Publicerad: 20 Februari 2009, 09:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Saab, Opel och Chevrolet rekonstrueras. Tillsammans köper varumärkena media för drygt 188 miljoner brutto. Nu stoppar Carat alla annonsköpen för Saab.


Saab Automobile rekonstrueras i Sverige, en process som också omfattar svenska Opel och Chevrolet, som ingår i GM Norden.År 2008 spenderade de tre biltillverkarna drygt 188 miljoner kronor brutto, enligt Sifo Reklammätningar.

Carat är mediebyrå för GM i Sverige.

- Vi har bestämt att skjuta på all annonsering för Saab tills vidare. Men nu väntar vi på pressmeddelandet som alla andra, säger Amanda Koutra, vd på Carat.

Som Dagensmedia.se tidigare skrivit drabbas, förutom Carat, byråer som Valentin & Byhr, Lowe Brindfors, Sund Kommunikation om Saab kraschar. Nu läggs också Chevrolets reklambyrå Fältman & Malmén till den listan, samt MRM Starsky, som jobbar med Opel.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.