Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

120.000 har krockat på Lunarstorm

Publicerad: 16 April 2008, 09:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Leafs senaste Ahlgrensbil lanseras med hjälp av ett krocktest på Lunarstorm. På fyra veckor har 120.000 krockar skett och kampanjen har drivit 191.000 besök till kampanjsajten. "Det är klart över förväntan", säger Anna Assarsson, varumärkeschef på Leaf.


Kampanjen för Ahlgrens sursockrade bilar går ut på att medlemmarna på Lunarstorm kan utmana varandra till ett krocktest. Användaren får därefter finjustera sin bil för att ge den störst chans att lyckas innan den rullas ut på vägbanan. Resultaten presenteras i en highscore-lista som ska stimulera ökat spelande.

- Lunarstorm sa att resultaten från kampanjen hittills är mycket bra och vi är nöjda, det har gått bättre än vi förväntade, säger Anna Assarsson.

Syftet med kampanjen är att öka varumärkeskännedomen dels för Ahlgren i stort men i första hand för den nya produkten sursockrade bilar.

- Det är fantastiskt hur konsumenterna engagerar sig i det här. Det är en sak att få människor att gå in på en kampanjsajt men en helt annan att får dem att gång på gång engagera sig i innehållet. Det tycker jag visar att internet är på väg att bli ett riktigt starkt medium.

Det är fortfarande en vecka kvar på den första kampanjperioden, sedan tar Leaf en paus innan en ny kampanjperiod på Lunarstorm drar igång vecka 19 och pågår till vecka 22. Leafs mediebyrå är Maxus och Lunar Groups egen webbyrå, Studio har stått för genomförandet.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.