Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

12.500 käkade Tres lussebullar

Publicerad: 23 Januari 2007, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Erik Hörnfeldt, informationschef på mobiloperatören Tre är lyrisk efter december månads kampanj där 250.000 lussebullar gavs bort via rabattkuponger som skickades i mobilen. "Frekvensen på inlösta kuponger var över 100 procent jämfört med en vanlig dr-kampanj", säger han.


- I en vanlig dr-kampanj betraktas allt över 2 procent i konverteringsgrad som bra. Med den mobila kampanjen kom vi över fem procent så det är ett oerhört positivt resultat, säger Erik Hörnfeldt.

Konverteringsgraden på 5 procent innebär att 12.500 Tre-kunder gick till Seven Eleven och hämtade ut sin lussebulle. Erik Hörnfeldt säger att det i realiteten var många fler.

- Vi hade lite tekniska problem, vilket gjorde att utskicket inte fungerade på alla telefonmodeller. Sedan gavs en hel del lussebullar bort utan att kupongerna löstes in, eftersom personalen bakom disken inte var helt informerad om kampanjen, men gav bort bullar ändå.

Han ser mobilen som ett viktigt marknadsföringskanal och säger att Tre tittar på olika lösningar för att kunna intressera annonsörerna för den.

- Vi tittar på kostnader och ser över vilka typer av annonsering som skulle kunna fungera. Vi letar efter marknadsförare som är beredd att testa något nytt och som har lite pengar kvar av budgeten. Mobilen ger en bra utdelning till en blygsam investering.

För den tekniska lösning stod Eurovip Mobile Services.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.