Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

12.000 kom på Nissans kakfest

Publicerad: 21 Maj 2001, 13:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

Cirka 12.000 personer besökte någon av Nissans återförsäljare i helgen efter veckans kampanj som lovade 70 sorters kakor. På hur många bilar som såldes finns det ännu ingen statistik .


Kakfesten kommunicerades i en kampanj med 45-sekundersspotar i TV4 kombinerat

med annonsering i lokaltidningar och lokalradio. Tv-kampanjen fortsätter med

15-sekundersspotar nästa vecka. Hittills har 70 av de 90 återförsäljarna

rapporterat helgens resultat. Om återstående rapporter följer snittet hamnar

besökarsiffran mellan 12.000 och 12.500 besökare.

- Med tanke på att bilmarknaden gått ner har det gått mycket bra. Vi hade

betydligt fler besökare än en vanlig helg, säger Maria Incze, reklamchef på

Nissan.

Kampanjmålet är dock satt i antalet sålda bilar. Vad det var satt till är inte

officiellt.

Nissan ska använda kakfesttemat även i fortsättningen. Det blir minst två

kakfester till i höst. Övrig marknadsföring från Nissan är lansering av

modellen X-Trail som kommer till Europa i höst. Reklambyrån bakom kampanjen är

TBWA. Filmerna är producerade av Acne. Mediebyrå är Media Broker.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.