Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

118100 har inte alla svar

Publicerad: 2 Februari 2009, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

En stockholmare har anmält 118100:s reklam till Konsumentverket, KO. Anmälaren fick inte det svar han hade förväntat sig.


I sin reklam uppger 118100 att konsumenter kan sms:a in vilken fråga som helst eftersom bolaget har alla svar.

Enligt anmälan till KO frågade stockholmaren 118100 vad Fritidsresors logotyp föreställer och fick då svaret att man tyckte det såg ut som någon som ligger och glassar i solen.

"Jag vill inte betala 20 kronor för att höra vad 118100 'tycker'", skriver mannen i sin anmälan.

Han har själv googlat fram att logotypen föreställer bokstäverna t, u och i som ihopsatta kan föra tankarna till en leende mun.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.