Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

100-wattarens internationella kategori - en statushöjare

Publicerad: 19 April 2007, 05:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Inför årets upplaga av reklamtävlingen 100-wattaren införs en ny, internationell kategori. Förhoppningen är att dra till sig internationellt intresse och höja tävlingens status.


Guldägget är överstökad och 100-wattaren står på tur. Ingen tävling vill skina mindre än den andra och nu vill 100-wattaren omge sig med internationell lyster.

- Vi hoppas förstås att den nya kategorin blir en statushöjare. Det ska bli intressant att se hur stort intresset är och hur många bidrag som kommer in, säger Max Hasselblatt på Prat Pr som sköter kommunikationen åt 100-wattaren.

Kategorin är öppen för svenskproducerade internationella bidrag, men också bidrag från utländska byråer som gjort kampanjer anpassade för den svenska marknaden.

Hur ska de internationella byråerna veta att den här möjligheten finns?

- Vi gör det här i samarbetet med IAA, International Advertising Association och informationen sprids genom deras nätverk.

Varför inför ni den här kategorin just nu?

- Det ligger rätt i tiden, nu när marknadskommunikationen blir allt mer internationell.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.