Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera
Innehåll från Onlinekasinoer

Magnus Carlsen blir Global Brand Ambassador för Skilling

Schackproffset Magnus Carlsen som är regerande världsmästare och den högst rankade spelaren i världen, blir Global Brand Ambassador för Skilling. Som officiell ambassadör kommer Magnus lyfta fram det redan omtalade företaget för nya potentiella kunder.

Publicerad: 2 Mars 2021, 14:47


Skilling

Skilling är ett företag som erbjuder spekulativa investeringsmöjligheter för både nybörjare och mer erfarna. Deras kunder kan handla i mer än 800 valuta- och CFD-finansiella instrument. CFD står för "Contract for difference" och är en populär form av trading på finansmarknaderna. Skilling tror på att trading är för alla och inte bara för traders och vill därför göra det möjligt även för nybörjare att prova på. De satsar på transparens, tillgänglighet och enkelhet i trading.

Skilling gick ut med nyheten om samarbetet som de är mycket stolta över. Speciellt eftersom Magnus har rykte om sig att vara selektiv med vilka han väljer att samarbeta. André Lavold som är VD och medgrundare av företaget nämnde den intellektuella överlappningen mellan schack och trading och då enligt honom "båda kräver fokus, riskhantering och förmågan att tänka framåt".

Magnus Carlsen

Magnus Carlsen föddes 1990 i Norge och är sedan 2013 regerande världsmästare i schack. Han kallas för Schackets Mozart. Han började spela schack redan som sexåring och vid åtta års ålder fastnade han för spelet där han tidigt identifierades som en stortalang. 2004 blev han den näst yngste stormästaren. Tretton år gammal slog han den fd världsmästaren Anatolij Karpov i blixtschack. Mot den regerande världsmästaren Garri Kasparov lyckades han med remi (som betyder oavgjort). Kasparov blev sedan hans tränare 2009 och i juli 2010 var Kasparov den ende som hade högre rating än Carlsen.

Samarbetet

Samarbetet innebär till att börja med ett ettårigt avtal där Magnus Carlsen blir ansiktet utåt och där Skilling sponsrar turneringar, tv-exponeringar, digitala- sociala och videorättigheter. Genom samarbetet med Magnus kan Skilling få en enorm exponering då de blir samarbetspartner under schackturneringen "Champions Chess Tour 2021 Tournament 1. Turneringen kommer officiellt kallas för Skilling Open. Den tidigare schackturneringen som var det första schackevenemanget på nätet nådde 70 miljoner tittare. Det är nog inte helt fel att gissa att nästa evenemang kommer nå ännu fler tittare.

Magnus Carlsen har sagt att han "fascinerats av Skilling som en fintech-spelare och att jag gillar deras strävan att göra saker tillgängliga och enkla för både nybörjare och de mer erfarna". Att en förebild som Magnus säger de orden om Skilling betyder mycket för dem. Kanske uppskattar både Magnus och Skilling att det även finns andra lättillgängliga plattformar på nätet som kräver fokus som onlinekasinoer.com men som också erbjuder en stunds avkoppling.

Framtiden

Det skandinaviskägda fintech bolaget Skiller har bara funnits sedan 2019 men har haft en snabb utveckling och kommer troligen kunna nå nya höjder genom sitt nya samarbete med Magnus. Deras vision är att "låsa upp potentialen på världens finansmarknader för alla". Samarbetet med Magnus kan vara början på att visa potentialen för alla - till att börja med åtminstone för de 70 miljoner som kommer följa både Magnus och hans sponsor i november 2021 när Skilling Open börjar.

onlinekasinoer.com

Texten är en annons från Onlinekasinoer