onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Washington Post och Rolling Stone till Facebooks annonsnätverk

Publicerad: 13 januari 2017, 10:01
Uppdaterad: 13 januari 2017, 10:01

Fler publicister har gått med i Facebooks annonsnätverk. Foto: Facebook

Nya publicister har anslutit sig till Facebooks annonsnätverk "Audience Network" för externa plattformar.


HF


Nya publicister har anslutit sig till Facebooks annonsnätverk "Audience Network" för externa plattformar.

Washington Post, Wenner Media som äger Rolling Stone samt Univision har valt att gå med, skriver Adage.

Washington Post och Rolling Stone har blivit två av de bästa publicisterna digitalt med 100 miljoner unika besökare i november.

"Audience Network" är programmatisk annonsplattform och Facebook menar att de kan nå en miljard människor utanför sina egna väggar med samma träffsäkerhet som de gör inom Facebook.

– Det är en miljard människor. Inte enheter. När annonsörer sätter på "Audience Network", när de mer människor och de har möjlighet att göra det på ett sätt som är lika effektivt som nyhetsflödet [på Facebook], säger Briand Boland på Facebook.

Facebook beskriver själva plattformen som ett sätt för annonsörer att nå ut med sina kampanjer utanför Facebook. Genom nätverket kan publicister få in pengar genom att visa annonser från Facebook-annonsörer i sina appar eller mobila webbsidor.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev