Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Workshops första kampanj för Täby Centrum

Publicerad: 22 April 2010, 12:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Retailbyrån Workshop har helhetsansvar när Täby Centrum går ut tung i print och utomhus.


Täby Centrum ska byggas om och stå klart 2015. Då passar köpcentrumet på att också bygga om sin kommunikationsplattform och ta fram ett helt nytt manér, med hjälp av Workshop. Byråvalet gjordes av byråvalskonsulten Max Apéria.

– Det är första gången vi gör ett fullservice-jobb i den här storleken men det har gått väldigt bra. Vi har haft stor nytta av vår retailkunskap, säger Fredrick Sandström, projektledare på Workshop.

Uppdraget är att marknadsföra Täby Centrum till boende i Täby och kringliggande kommuner. Kampanjen går utomhus på 400 bussbaksidor samt på helsidor i SvD och temat är Täbybon i centrum.

Bussreklam bygger på olika värdeord som kombineras med Täby, tillsammans med Täby Centrums logga, till exempel ”Glassiga Täby” eller ”Vackra Täby”. Prinannonsen har rubriken ”Täbys ljusnande framtid” och visar en grupp flickor och deras accessoarer som har inhandlats på Täby Centrum.

– Vi kör utomhus och i print med intervaller om fyra fem veckor. Annonsenheterna skiljer sig också åt, då print är ett långsammare medium.

 

Arbetsgrupp Workshop

Fredrick Sandström, projektledare; Anders Carleö, ad; David Bogh Lind, copy;

Anki Myhr, produktionsledare och Helena Bergendahl, original.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.