Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Wallstreet värvar säljchef

Publicerad: 22 April 2016, 11:05
Uppdaterad: 22 April 2016, 11:05

Wallstreet Media rekryterar en försäljningschef till kontoret i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Wallstreet

I januari i år kunde Dagens Media berätta att utomhusbolaget Wallstreet Media vunnit SL-uppdraget kring ytorna för reklam inuti och utanpå Stockholms bussar – ett uppdrag som tidigare låg hos konkurrenten Clear Channel.

I och med vinsten kunden Wallstreets vd Jonas Stendahl berätta att man skulle behöva rekrytera ytterligare personal till kontoret i Stockholm.

Nu har bolaget hittat en försäljningschef hos Jernhusen. Regina Pettersson börjar sin nya tjänst på Wallstreet i början av juni.

– Jag är glad att ha Regina ombord. Hon är en nyckelrekrytering för oss och kommer kunna bidra mycket med sin energi, kunskap och det nätverk hon byggt upp i branschen, säger Jonas Stendahl i ett pressmeddelande.

Uppdraget för SL innebär att Wallstreet i det närmaste fördubblar sin verksamhet som tidigare huvudsakligen har varit koncentrerad till Göteborg. Ett av Regina Petterssons uppdrag blir att rekrytera ny personal.

– Potentialen i trafikreklam och det ökande kollektiva resandet ligger mig varmt om hjärtat och jag kommer också fokusera på att få annonsörerna att tänka nytt och kreativt, säger Regina Pettersson i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Wallstreet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.