Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Wallstreet till Outdoor Impact

Publicerad: 20 Maj 2016, 08:07
Uppdaterad: 20 Maj 2016, 08:14

Tog hem SL-upphandling – börjar mätas i juni.


Tanken med Outdoor Impact är att hjälpa annonsörer att planera och följa upp utomhuskampanjer. Outdoor Impact mäter räckvidd och frekvens för utomhusmediet genom trafikmätningar, resevaneundersökningar, klassificering och fotografering.

Vid årsskiftet tog Wallstreet Media hem SL-upphandlingen för reklamutrymme inuti och utanpå 2200 bussar i Stockholms Län med start januari 2017.

Wallstreet Medias reklamytor kommer att finnas med i Outdoor Impact från och med början av juni i år.

– Att vi nu kommer med i Outdoor Impact känns väldigt bra och relevant med tanke på hur vårt erbjudande kommer att se ut framöver. Trafikreklamen är oerhört stark och ger ett mycket bra genomslag, detta är något våra kunder känner av när de går hos oss. Med hjälp av Outdoor Impact hoppas vi framförallt byråerna skall bli påminda en extra gång om styrkan i trafikreklam, säger Jonas Stendahl, vd Wallstreet Media i ett pressmeddelande.

Mätsystemet Outdoor Impact finns idag i länder som England, Irland, Sverige, Finland och Norge och metodiken har utvecklats av Simon Cooper och Paul Barber från London University.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.