Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Wallstreet: ”En bra affär för oss”

Publicerad: 11 Januari 2016, 15:04
Uppdaterad: 11 Januari 2016, 15:52

Wallstreet Media tar jättekliv i Stockholm efter vinsten i SL:s miljardupphandling.


Ämnen i artikeln:

Wallstreet

Som Dagens Media berättat tidigare idag är Clear Channel den stora vinnaren i SL:s upphandling om reklamen i Stockholms kollektivtrafik.

Men en del av uppdraget tappar Clear Channel till Wallstreet Media, som vinner ytorna för reklam inuti och utanpå Stockholms bussar. I ett pressmeddelande påstår Clear Channel dock att man på grund av ”en renodling” av produktportföljen ”lämnar reklamen” i och på Stockholms bussar.

Men i själva verket lämnade Clear Channel även anbud på bussreklamen.

För Wallstreet Medias del innebär vinsten i princip en fördubbling av antalet bussar som bolaget nu kan sälja reklam på. SL-avtalet omfattar 2200 bussar i Stockholm.

– Vi har haft bussarna i Göteborg i tio år så vi såg en möjlighet att även ta oss an dem i Stockholm. Trafikreklam är vår kärnverksamhet så bussarna var det enda avtalsområde som vi skickade in anbud på. Det här är väldigt positivt för oss, säger Jonas Stendahl, vd för Wallstreet Media, till Dagens Media.

– Det här gör att vi kommer att ha ett väldigt attraktivt erbjudande i Stockholm och Göteborg. Dessutom har vi också en framtida möjlighet till digitala kanaler inuti bussarna.

Det nya uppdraget, som gäller från 1 januari 2017, innebär att Wallstreet Media behöver anställa i Stockholm. Idag är man fyra personer på Stockholmskontoret – Jonas Stendahl ser att kontoret i och med det nya avtalet behöver växa med 6-8 personer.

Hur mycket lade ni i anbud?

– Det var marknadsmässigt och vad vi tyckte att avtalet var värt. Det här är ett stort uppdrag så det är klart att det kostar pengar, men ska man satsa så får man också investera. Det här kommer att bli en bra affär för oss.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Wallstreet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.