Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Visual Art vinner europeiskt jättekontrakt med Subway

Publicerad: 3 november 2022, 06:54

Svenska Visual Art kammar hem ett stort internationellt kontrakt för Subway.

Foto: Nicklas Höglund - Visual Art 2022

Kontraktet med Subway omfattar 23 marknader i Europa. Det nya uppdraget får svenska Visual Art att expandera.

Ämnen i artikeln:

Visual ArtSubwayToppnyheter förmiddag

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Den globala upphandlingen omfattar de digitala ytorna inne på Subways i 23 europeiska länder, däribland England, Tyskland och Frankrike. Att svenska Visual Art kammat hem kontraktet stod klart under våren och utrullandet av mjukvara samt övertagande av befintlig hårdvara har dragit i gång på 1 300 restauranger.

I Visual Arts uppdrag för Subway ingår också strategisk support i framtida utveckling av koncept i digital signage, löpande service och underhåll samt innehållsproduktion för samtliga marknader från Visual Arts egen studio.

Att det internationella jättekontraktet gick till svenska Visual Art innebär att utomhusbolaget nu accelererar sin europeiska expansion.

Pontus Meijer, CEO på Visual Art, ser affären som ett tecken på att utomhusbolagets internationella erbjudande nu tar fart på allvar.

– Vi har redan startat verksamhet i flera länder och är starka i Norden, Tyskland och Spanien. Nu kommer vi expandera till England, Frankrike och Nederländerna i ett första steg för att sedan gå in ytterligare fler Europeiska länder med mål att bli den största och bästa Digital Signage leverantören i Europa, säger han i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev