Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Visual Art växlar upp inom programmatic

Publicerad: 29 Oktober 2018, 12:43
Uppdaterad: 29 Oktober 2018, 12:56

Hoss Khosravi, CRO på Visual Art

Foto: Janne Naess

Visual Art tar vidare steg i sin programmatiska utveckling genom att öppna upp sitt lager för permanent programmatisk handel.


Ämnen i artikeln:

Visual ArtProgrammatic

För snart tre år sedan började utomhusbolaget Visual Art utveckla sin programmatiska struktur. 

Nu tar man ytterligare ett steg och öppnar upp lagret för permanent programmatisk handel. Syftet är att maximera tillgängligheten, så att alla de köpare som vill handla programmatiskt kan göra det.

I praktiken innebär detta att det finns ett permanent produktutbud i Adforms DSP från och med den första oktober. De former av handel som erbjuds är Programmatiska Deals mot Private Markets, Preffered Deals samt Automated Guarantee.   

– Vår ambition är och har alltid varit att ligga i framkant när det kommer till teknisk utveckling. Och med de steg vi nu tar på det programmatiska området, skapar vi ännu mer flexibilitet och ännu bättre tillgänglighet till Visual Arts erbjudanden för våra kunder, säger Hoss Khosravi, CRO på Visual Art, i ett pressmeddelande. 

Enligt honom är Visual Art en av ett fåtal utomhusaktörer i Europa som har en riktigt programmatisk struktur "up and running".  

– Om man dessutom adderar möjligheten att använda Mosaics livsstils- och beteendedata blir vårt erbjudande minst sagt unikt. Vi kan nu på allvar beskriva vår reklampublik utefter livsstil, beteende och konsumtionsmönster, och använda datan för både IO och programmatiska köp.

Det var i maj tidigare i år som Visual Art inledde ett samarbete med kunddataföretaget Insight One. 

Genom detta profileras samtliga centralstationer och köpcentrum med hjälp av Mosaic-data – som ger insikter om bland annat livsstil, beteende och konsumtion. Med hjälp av Mosaic-datan ska annonser kunna riktas mer effektivt.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Visual ArtProgrammatic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev