Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Visual Art tar över Ocean Media Tech – medan Ocean Outdoor inleder samarbete med Hand Made Media

Publicerad: 26 januari 2022, 11:42

Synsams digitala butikskoncept. Muralmålning från Hand Made Media målas upp.

Foto: Ocean Media Tech/Hand Made Media

Ocean Outdoor inleder ett samarbete med Hand Made Media och bildar enligt aktörerna ”Sveriges största muralerbjudande”. Samtidigt tar Visual Art över konkurrenten Ocean Media Tech.


Ämnen i artikeln:

Ocean OutdoorVisual Art

Det rör på sig bland utomhusaktörerna. Idag står det klart att digital signage-bolaget Visual Art tar över konkurrerande Ocean Media Tech, tidigare ACM Retail Tech, från Ocean Outdoor.

Därmed utökas Visual Arts kundportfölj med kunder som Synsam och Skruf. Genom affären adderas cirka 40 miljoner kronor årligen i intäkter.

– Vi befinner oss i en stark expansiv fas och är otroligt glada över att kunna knyta till oss kunder som, likt oss, är på en stark tillväxtresa i Europa. Vi får också nya medarbetare som besitter gedigna kunskaper inom LED och kommer fortsätta med vårt starka samarbete med Ocean Outdoor Group. Vi är spända över att bli en ledande aktör på en snabbt växande Digital Signage-marknad där intresset från kunderna ständigt ökar, säger Anders Apelgren, vd på Visual Art, i ett pressmeddelande.

Övertagandet sker från och med 1 februari.

LÄS ÄVEN: Hundratals miljoner borta från utomhusbolagen 2020 – Clear Channel vänder till förlust 

Samtidigt inleder Ocean Outdoor ett samarbete med Hand Made Media, som erbjuder muralmålningar.

– Vi har en lång historia med muraler som artistisk krydda i erbjudandet och där vi företrädesvis arbetat med grafittimålning som uttrycksform. Hand Made Media är fantastiskt engagerade människor med marknadens kanske bästa känsla för muraluttrycket där varje målning görs för hand med pensel och miljövänlig färg. Med våra gemensamma ytor skapar vi Sveriges största och stilsäkraste muralerbjudande vilket vi successivt utvidgar till våra övriga nordiska marknader, säger Carl-Fredrik Mannerberg, etableringsansvarig på Ocean Outdoor Sverige, i ett pressmeddelande.

Inledningsvis kan Ocean Outdoor och Hand Made Media tillsammans erbjuda tolv ytor i Stockholm. Enligt pressmeddelandet ska fler ytor tillkomma.

LÄS ÄVEN: Så ska Ocean Outdoor erövra Sverige

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ocean OutdoorVisual Art

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev