torsdag21 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Visual Art och Ica utökar samarbetet

Publicerad: 12 september 2019, 13:18

”Vi är otroligt stolta över det här”, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art. Foto: Wikimedia Commons / Janne Næss

Visual Art får utökat förtroende, inleder samarbete med Ica Media om nationell medieförsäljning för digitala butiksskärmar i kassalinje och butik.

Ämnen i artikeln:

Visual ArtICAUtomhus

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Visual Art har i flera år tillbaka hjälpt Ica med de digitaliserade annonsytorna i deras matvarubutiker. 

Nytt är att Visual Art adderar ytterligare 1 000 digitala skärmar i kassalinjen fördelade på över 400 butiker. 

Dessutom kommer Visual Art att ha hand om den nationella medieförsäljningen för Icas digitala butiksskärmar i kassalinje samt butik. 

– Vi är otroligt stolta över det här, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art, till Dagens Media, och fortsätter:

– Det är enormt mycket människor som varje vecka besöker Icas butiker. Det här öppnar för helt nya paketeringar i våra erbjudanden och nya möjligheter för annonsörer. Det är otroligt spännande. 

Kommer det bara att vara reklam från de varumärken som säljs i butikerna, eller även reklam från andra aktörer?

– Vi eftersträvar alltid att vara så relevanta som möjligt. Så det kan både handla om reklam från de som har varor och produkter i butikerna, men även från andra annonsörer som är relevanta för de som besöker Ica-butikerna. 

Hur stor affär är det här för er?

– Det är en stor affär för oss som kommer att omsätta runt 15-20 miljoner per år. 

 

 

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev