Utomhus
Visual Art och Ica utökar samarbetet
Publicerad: 12 september 2019, 13:18
”Vi är otroligt stolta över det här”, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art. Foto: Wikimedia Commons / Janne Næss
Visual Art får utökat förtroende, inleder samarbete med Ica Media om nationell medieförsäljning för digitala butiksskärmar i kassalinje och butik.
Visual Art har i flera år tillbaka hjälpt Ica med de digitaliserade annonsytorna i deras matvarubutiker.
Nytt är att Visual Art adderar ytterligare 1 000 digitala skärmar i kassalinjen fördelade på över 400 butiker.
Dessutom kommer Visual Art att ha hand om den nationella medieförsäljningen för Icas digitala butiksskärmar i kassalinje samt butik.
– Vi är otroligt stolta över det här, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art, till Dagens Media, och fortsätter:
– Det är enormt mycket människor som varje vecka besöker Icas butiker. Det här öppnar för helt nya paketeringar i våra erbjudanden och nya möjligheter för annonsörer. Det är otroligt spännande.
Kommer det bara att vara reklam från de varumärken som säljs i butikerna, eller även reklam från andra aktörer?
– Vi eftersträvar alltid att vara så relevanta som möjligt. Så det kan både handla om reklam från de som har varor och produkter i butikerna, men även från andra annonsörer som är relevanta för de som besöker Ica-butikerna.
Hur stor affär är det här för er?
– Det är en stor affär för oss som kommer att omsätta runt 15-20 miljoner per år.