Visual art lanserar "Stureplans hetaste reklamyta"

Bild 1/2

The Pavilion ska bli Stureplans "hetaste reklamyta". Foto: Visual art

UPPDATERAD. Visual arts nya reklamyta är en digital kub på exklusiv adress, The Pavilion, mitt på Stureplan.

Idén och konceptet omfattar både event och digitala reklamytor och har tagits fram av The Pavilion Sweden, som också äger kuben, i samarbete med Visual art som ska sälja reklamytorna.

Det här är ett bra exempel på hur vi med skärmar kan skapa dynamik i stadsmiljö. Stureplan är en av de mest attraktiva platserna att synas på i Sverige för en annonsör. Vi ser redan ett stort intresse från premium brands men ser även andra typer av annonsörer, gärna inom konst och kultur, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef och partner, Visual art i en kommentar.

Kuben har byggts den första veckan i maj och ska användas som pop-up-butik, showroom eller konstutställning, i kombination med digital reklam på högupplösta LED-skärmar på tre av kubens sidor.

Placeringen är i korsningen Birger Jarlsgatan och Sturegatan och kuben kommer att kunna synkas med andra digitala ytor som Visual art driver runt Stureplan.

– Det här är ett mycket spännande steg för hela bolaget. The Pavilion blir vår mest profilerade och exklusiva yta mitt på Stureplan. Det finns ingen annonsyta i Sverige som kan erbjuda samma möjlighet till kreativitet och räckvidd till en exklusiv målgrupp, säger Hoss Khosravi.

Den första kampanjen är en pop-up-butik för bokförlaget Taschen, mest kända för exklusiva coffee table-böcker.

Mathias Asplund

Publicerad 2017-05-03 12.16Uppdaterad 2017-05-05 07.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: