Visual Art intar Norge

Andreas Lind, vd på Visual Art. Foto: Visual Art

Utomhusbolaget stärker sin position på den nordiska marknaden: "Om tre år ska vi bli störst."

Visual Art, som är en ledande aktör inom digital utomhus-annonsering, öppnar kontor i Oslo. Målet är att bli störst även på den norska marknaden inom tre år.

–Norska marknaden påminner mycket om den svenska, vilket gör expansionen till ett naturligt steg för oss. Vi växer med 30 procent om året och kommer att fortsätta på den tillväxtnivån. Vi är också i en fas då vi aktivt jobbar för att etablera oss på fler marknader, kommenterar Andreas Lind, som är vd på Visual Art.

I Norge har Visual Art knutit till sig kunder som McDonalds, CircleK och Expert, och planerna är att utnyttja det svenska kunnandet för att positionera sig ytterligare.

Andreas Lind:

–Vi är den enda aktören på marknaden som har ett erbjudande som sträcker sig från kreativ content-strategi och produktion till stabila, intelligenta system med full kontroll på vad som visas på alla skärmar. Det är vårt koncept för att bli marknadsledande även i Norge.

Visual Art har under många år samarbetat med flera av Sveriges största varumärken inom retail- och konsument, som McDonalds, Ica och Pressbyrån inom Digital Signage.

Visual Art beskriver sig själva som en digital fullservicebyrå som jobbar med digital strategi, digital signage, mobila lösningar, animation och digital utomhusreklam. Bolaget har funnits sedan 1997 och har verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland och USA. Visual Art driver för närvarande 20 000 skärmar i 15 länder.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2017-03-01 14.36Uppdaterad 2017-03-01 14.41

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: