Visual Art först ut med automatiska köp

Momondo är först ut att prova nya systemet.

Automatiska köp är etablerat sedan länge inom display, video och mobilannonsering.

Nu lanserar utomhusaktören Visual Art automatiska köp för sin ytor.

– Det är en ny milstolpe för oss, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art till Dagens Media.

På Sime som hållits i Stockholm i veckan genomfördes det första köpet.

– Momondo är först ut, i det första skarpa testet. Från om med januari kommer vi att öppna brett för automatiska köp för våra kunder, säger Hoss Khosravi.

Vad har ni fått för reaktioner?

– Det här har efterfrågats ganska länge från byråerna, så det känns roligt att ha det på plats.

Vilka har svårigheterna varit?

– Rent tekniskt har det funnits utmaningar, man måste ha exakt koll på lagret, vad som visas på varje skärm i varje sekund. Det har vi löst nu.

Visual Art har drygt 600 digitala skärmar på centralstationer och i köpcentrum över hela landet.

 

Niclas Rislund

Publicerad 2016-11-17 12.46Uppdaterad 2016-11-17 12.46

Dela artikeln: