Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Visual Art först ut med automatiska köp

Momondo är först ut att prova nya systemet.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Publicerad: 17 November 2016, 12:46
Uppdaterad: 17 November 2016, 12:46

Automatiska köp är etablerat sedan länge inom display, video och mobilannonsering.

Nu lanserar utomhusaktören Visual Art automatiska köp för sin ytor.

– Det är en ny milstolpe för oss, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art till Dagens Media.

På Sime som hållits i Stockholm i veckan genomfördes det första köpet.

– Momondo är först ut, i det första skarpa testet. Från om med januari kommer vi att öppna brett för automatiska köp för våra kunder, säger Hoss Khosravi.

Vad har ni fått för reaktioner?

– Det här har efterfrågats ganska länge från byråerna, så det känns roligt att ha det på plats.

Vilka har svårigheterna varit?

– Rent tekniskt har det funnits utmaningar, man måste ha exakt koll på lagret, vad som visas på varje skärm i varje sekund. Det har vi löst nu.

Visual Art har drygt 600 digitala skärmar på centralstationer och i köpcentrum över hela landet.

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.