Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Visual Art expanderar till Finland

Visual Art vinner avtal för två köpcentrum i Finland.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Oktober 2017, 07:35
Uppdaterad: 31 Oktober 2017, 07:38

Ämnen i artikeln:

Visual Art

Visual Art hoppas på att vinna fler avtal även på den finska marknaden för köpcentrum under kommande år.

Tidigare i år öppnade Visual Art kontor i Norge, och tidigare i höstas förvärvade man danska City Media.

Nu tar det digitala utomhusbolaget klivet till den finska marknaden, när man vinner avtal för två köpcentrum i Finland.

– Finland var den sista pusselbiten för att finnas representerade på samtliga större nordiska marknader. Nu kan vi erbjuda våra kunder nätverk i hela Norden. Finland är en fantastisk marknad med stora möjligheter inom digital utomhusreklam och även digital signage, säger Andreas Lind, vd Visual Art, i ett pressmeddelande.

Båda avtalen löper över fem år. Först anställd i Finland är Henry Grönroos som kommer att fungera som säljchef. Han har lång erfarenhet som säljare av analoga och digitala reklamytor till köpcentrum och även LED-skyltar vid infarterna till större städer.

Visual Art hoppas på att vinna fler avtal även på den finska marknaden för köpcentrum under kommande år och att även kunna erbjuda befintliga kunder i Sverige möjlighet att nå ut nordiskt.

Målet är att bli marknadsledande i Finland och hela Norden år 2022.

Ämnen i artikeln:

Visual Art

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.