Utomhus
Visual Art expanderar i Tyskland
Publicerad: 10 januari 2019, 09:00
Visual Art vinner storaffär på tyska marknaden: "Inträdet i Tyskland markerar med emfas starten för vår fortsatta expansion internationellt", kommenterar vd:n Andreas Lind.
Visual Art har vunnit en omfattande upphandling för Unibail-Rodamco-Westfield i Tyskland.
– Det är förstås väldigt hedrande och spännande att Unibail- Rodamco-Westfield som vi redan samarbetar framgångsrikt med här i Sverige ger oss förtroende på en långt större marknad. Inträdet i Tyskland markerar med emfas starten för vår fortsatta expansion internationellt kommenterar Andreas Lind, vd på Visual Art Group.
Avtalet, som gäller i fyra år, omfattar 15 shoppingcentrum i bland annat Berlin, München och Düsseldorf, och innebär för Visual Arts del 400 nya digitala ytor på den tyska marknaden.
Paul-Eric Perchaud är Director of Operations, Unibail-Rodamco-Westfield i Tyskland:
– För shoppingdestinationer som drivs av Unibail-Rodamco-Westfield utgör outnyttjad potential inom digital media en möjlighet. Vi är glada över att ha hittat en innovativ och kreativ partner för den här utmaningen i Visual Art, som har en stark historia av att skaka om samt utveckla Digital Out of Home-marknaden i Norden, säger han och lägger till:
– Vi ser fram emot att implementera våra ambitiösa planer och idéer ytterligare i våra centrum och därmed erbjuda mervärde för våra affärspartners genom vårt digitala nätverk.
Visual Art är sedan tidigare en etablerad Digital Signage-aktör i Tyskland med kunder som McDonald’s, Dodenhof, Dahler, Daniel Wellington och Valora.