Visual Art etablerar sig i Göteborg

Fredrik Skåntorp, tidigare marknadschef på Gina Tricot, blir Visual Arts man i Västsverige.

Dagens Media berättade för en dryg vecka sedan att Fredrik Skåntorp startar det egna säljbolaget Closer, med ambitionen att hjälpa mediehusen i Stockholm med försäljningen i Göteborg och övriga Västsverige.

Nu står det klart att Visual Art, som säljer digital utomhusreklam, inleder ett samarbete med Fredrik Skåntorp.

– De flesta mediebyrånätverk har ju kontor i Göteborg också där de köper nationella kampanjer för sina kunder, plus alla stora företag som har huvudsätet i Västsverige. Det är dessa som Fredrik kommer att ansvara för, berättar Hoss Khosravi, säljchef på Visual Art, för Dagens Media.

Fredrik Skåntorp har tidigare i karriären varit försäljningschef på JCDecaux och Metro.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2014-02-04 15.01Uppdaterad 2015-12-06 12.49

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: