tisdag30 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Utomhusbolagens klimatarbete: JCDecaux planerar att klimatkompensera kundernas kampanjer – så gör konkurrenterna

Publicerad: 2 februari 2022, 07:08

Ocean Outdoor, JCDecaux och Clear Channel om sitt klimatarbete.

JCDecaux ska i år lansera en klimatberäkning av hur mycket kundernas kampanjer släpper ut. Nästa steg blir att även klimatkompensera kampanjerna.
✓ Clear Channel drar igång sin beräkning av klimatavtrycket i år
✓ Ocean håller på att ta fram mål och mätmekanismer

Ämnen i artikeln:

Tema: Hållbarhet i mediebranschenClear ChannelJCDecauxOcean OutdoorUtomhus

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


”Framtidens medier behöver vara lika attraktivt för annonsörer som det är snällt mot vår planet.” Det säger Anna Wiksten, marknadschef på Clear Channel.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev