Utomhus
UPPDATERAD. Branschorganisationerna kallar Outdoor Impact till möte
Publicerad: 17 december 2019, 06:37
Efter flera förseningar – Outdoor Impact kallas till möte av Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer möte om mätvalutans framtid.
Foto: Janne Næss
UPPDATERAD. Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer har kallat Outdoor Impact till ett möte. Förseningen av nya valutan uppges återigen bero på att man inte lyckats hitta en mätmetod som alla utomhusbolag ställer sig bakom: ”Det har förekommit lite diskussioner med Visual Art”, bekräftar Peter Mackhé.
Outdoor Impact, mätvalutan för digital och analog utomhus, rullades ut i Sverige år 2017, och en uppdaterad version har gång på gång försenats.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.