Få hela storyn
Starta din prenumeration
Utomhus
Publicerad: 17 december 2019, 06:37
Efter flera förseningar – Outdoor Impact kallas till möte av Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer möte om mätvalutans framtid.
Foto: Janne Næss
UPPDATERAD. Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer har kallat Outdoor Impact till ett möte. Förseningen av nya valutan uppges återigen bero på att man inte lyckats hitta en mätmetod som alla utomhusbolag ställer sig bakom: ”Det har förekommit lite diskussioner med Visual Art”, bekräftar Peter Mackhé.
Outdoor Impact, mätvalutan för digital och analog utomhus, rullades ut i Sverige år 2017, och en uppdaterad version har gång på gång försenats.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.