Utomhus
Universitetsmedia ska etablera 360 nya skärmar
Publicerad: 22 november 2019, 08:48
Robert Bryhn är vd för Universitetsmedia som nu lanserar ett nytt nordiskt skärmnätverk.
Universitetsmedia lanserar ett nytt nordiskt skärmnätverk i och med etableringen av egna skärmar och ett avtal med gymföretaget CMS.
AD
Axel Duberg
Universitetsmedia är ett utomhusbolag med skärmar primärt på svenska universitets- och högskolecampus. Nu lanserar Universitetsmedia ett nytt skärmnätverk under namnet Active Lifestyle, då egna skärmar etableras på gymanläggningar i Norden samtidigt som ett samarbetsavtal har slutits med CMS. CMS är ett träningsnätverk med cirka 120 gymanläggningar i Norden.
LÄS MER: Ocean Outdoor köper Adcity Media
Enligt Universitetsmedia innebär etableringen av det nya nätverket att bolaget går från att i nuläget ha 190 skärmar till att ha 550 skärmar vid nästa årsslut.
Robert Bryhn är vd för Universitetsmedia.
– Genom den påbörjade expansionen och utbyggnad av vårt nya skärmnätverk på gym i Norden så stärker vi avsevärt vår position inom DOOH i både Sverige, Finland och Norden. [...] Vi är superstolta över förtroendet och samarbetsavtalet med CMS och jobbar nu med högt tempo mot ett fullt utbyggt unikt nordiskt gymskärmnätverk under nästa år” säger han i ett pressmeddelande.