Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Unilever testar ny ljusteknik utomhus

Publicerad: 26 September 2014, 07:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Mindshare, Spinn och Havelle bakom animerad belysning i Floras höstkamapanj.


Ämnen i artikeln:

UnileverMindshare

Bakom kampanjen, som nu startar nu på busskurer i Stockholm, Göteborg och Malmö, står Mindshare, event acition marketing-byrån Spinn och utomhusboalget Havelle Media.

Kund är Unilever som lanserar nya produkten Flora med Smör. Tekniken bygger på papperstunna ljusfilmer, så kallad EL-belysning. Denna skapar en animerad plansch där olika segment lyser separat från varandra.

– Tekniken i sig har funnits ett tag, men det är först nu vi bättre kan använda den in på hösten, då den nya tekniken är mer ljusstark. Gör man på rätt sätt så är tekniken fantastisk, säger Tobbe Christell, som förra året lämnade JCDecaux och grundade Havelle Media.

Leverantör av den ljustekniska lösningen är Topright Nordic.

– Då vi i princip kan fästa ljuskällan på alla typer av ytor är applikationsmöjligheterna flera. Vi har bland annat tillverkat flaggor, bildekaler och golv med hjälp av detta. Det skapar på ett roligt sätt en ny kanal för budskapen då man nu kan få belysning på vad som helst. En stor fördel är att tekniken är otroligt tunn och även böjbar, samtidigt som ljuset blir otroligt skarpt i skymning och mörker, säger Christoffer Varg, Topright Nordic i ett pressmeddelande.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

UnileverMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.