Unibet om förbudet: "Det finns fler kanaler"

Claes Bergström, Sverigechef på Unibet, är inte alltför bekymrad över att spelbolagets utomhusreklam förbjuds av Lotteriinspektionen.

I fredags valde Lotteriinspektionen att förbjuda Clear Channels och First Sights utomhuskampanjer för Unibet.

Ola Klingenborg, vd på Clear Channel förbereder med bolagets jurister en eventuell överklagan.

– Våra konkurrenter JC Decaux har varit inblandat i ett identiskt fall sedan i somras, och de har överklagat – så det talar för att vi går samma väg, säger han till Dagens Media, och fortsätter:

– Det kan mycket väl bli en långdragen process.

Hos den aktuella kunden, det maltesiska spelbolaget Unibet, finns dock ingen större oro kring Lotteriinspektionens beslut.

– Vi kan inte göra så mycket åt saken. Det har inte en jättestor effekt för oss när det kommer till att nå ut med varumärket – det finns fler kanaler, säger Claes Bergström, Sverigechef på Unibet.

Av de 200 miljoner kronor Unibet har köpt reklam för i år gick endast cirka 12 miljoner till utomhusannonsering.

LÄS OCKSÅ:

Gustav Thunander

Publicerad 2013-10-29 10.23Uppdaterad 2015-12-06 12.58

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: