Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Unibet om förbudet: "Det finns fler kanaler"

Claes Bergström, Sverigechef på Unibet, är inte alltför bekymrad över att spelbolagets utomhusreklam förbjuds av Lotteriinspektionen.

Gustav Thunander


Publicerad: 29 Oktober 2013, 10:23
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:58

Ämnen i artikeln:

UnibetClear Channel

I fredags valde Lotteriinspektionen att förbjuda Clear Channels och First Sights utomhuskampanjer för Unibet.

Ola Klingenborg, vd på Clear Channel förbereder med bolagets jurister en eventuell överklagan.

– Våra konkurrenter JC Decaux har varit inblandat i ett identiskt fall sedan i somras, och de har överklagat – så det talar för att vi går samma väg, säger han till Dagens Media, och fortsätter:

– Det kan mycket väl bli en långdragen process.

Hos den aktuella kunden, det maltesiska spelbolaget Unibet, finns dock ingen större oro kring Lotteriinspektionens beslut.

– Vi kan inte göra så mycket åt saken. Det har inte en jättestor effekt för oss när det kommer till att nå ut med varumärket – det finns fler kanaler, säger Claes Bergström, Sverigechef på Unibet.

Av de 200 miljoner kronor Unibet har köpt reklam för i år gick endast cirka 12 miljoner till utomhusannonsering.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

UnibetClear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.