Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Twentieth Century Fox kampanjar på centralen

Publicerad: 15 december 2014, 08:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19

Stockholms Centralstation kläs i banners inför premiären av "Exodus" och "Pingvinerna från Madagaskar".


På juldagen är det premiär för Twentieth Century Fox-filmerna "Exodus" och "Pingvinerna från Madagaskar". För att marknadsföra dessa lanserar man tillsammans med Jernhusen Media en stor vepa-kampanj på Stockholms Centralstation.

– Julen är den absolut viktigaste perioden för oss när det gäller biobesök. Vi har två stora filmer det här året och vi ville nå så många som möjligt. En take-over på Centralen var den perfekta lösningen för oss, med tanke på alla som ska resa inför julen, säger Mattias Lundin, marknadsdirektör på Twentieth Century Fox i ett pressmeddelande.

Under kampanjen, som pågår mellan den 15-28 december, kommer det även att ordnas aktiviteter för barn på en eventyta för "Pingvinerna på Madagaskar".

Det är det första gången som Jernhusen Media marknadsför två biopremiärer samtidigt på Stockholms Centralstation.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev