Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Utomhus

Svensk byrå nominerad till Clio Sports

Byrån Animal står med som enda svenska byrån bland nomineringarna till Clio Sports.


Publicerad 2016-06-16 07:18

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:

I tävlingen Clio Sports, som är en underkategori till kända Clio Awards, så tävlar byråer om att vinna pris för bästa kampanjer inom idrottsrelaterad reklam och marknadsföring.

Den svenska byrån Animal är den enda svenska byrån som blivit nominerad i kategorin "Out of home". De tävlar med sin kampanj för Reebok, som Dagens Media tidigare skrivit om, där en specialtillverkad utomhustavla uppmuntrade förbipasserande till ett snabbhetstest.

– Det här är otroligt roligt och vi ser det som ett bevis på att kampanjerna vi gör även har global genomslagskraft. Sports marketing har alltid varit en av våra starka sidor och nu visar vi att vi som byrå är en av de främsta på området. Jag är otroligt stolt över hela teamet bakom kampanjen och vårt samarbete med Reebok, säger Manne Schagerström, senior advisor på Animal i ett pressmeddelande.

I Clio Sports tävlar bidrag från hela världen och prisutdelningen sker den 7 juli i New York

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.