Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Svensk byrå nominerad till Clio Sports

Publicerad: 16 Juni 2016, 07:18
Uppdaterad: 16 Juni 2016, 07:21

Byrån Animal står med som enda svenska byrån bland nomineringarna till Clio Sports.


Ämnen i artikeln:

KampanjReebok

I tävlingen Clio Sports, som är en underkategori till kända Clio Awards, så tävlar byråer om att vinna pris för bästa kampanjer inom idrottsrelaterad reklam och marknadsföring.

Den svenska byrån Animal är den enda svenska byrån som blivit nominerad i kategorin "Out of home". De tävlar med sin kampanj för Reebok, som Dagens Media tidigare skrivit om, där en specialtillverkad utomhustavla uppmuntrade förbipasserande till ett snabbhetstest.

– Det här är otroligt roligt och vi ser det som ett bevis på att kampanjerna vi gör även har global genomslagskraft. Sports marketing har alltid varit en av våra starka sidor och nu visar vi att vi som byrå är en av de främsta på området. Jag är otroligt stolt över hela teamet bakom kampanjen och vårt samarbete med Reebok, säger Manne Schagerström, senior advisor på Animal i ett pressmeddelande.

I Clio Sports tävlar bidrag från hela världen och prisutdelningen sker den 7 juli i New York

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KampanjReebok

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev