Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Svag tillväxt för utomhusbolagen 2021

Publicerad: 10 november 2022, 06:47

Utomhusbolagen ser med tillförsikt fram emot 2023. ”Vi tar marknadsandelar”, säger Clear Channels vice vd Claes Kugelberg.

Foto: Janne Næss/John Guthed Photography

Utomhusbolagen fortsatte att vara starkt påverkade av pandemin under 2021. ✓Ocean Outdoor växer mest ✓Återigen röda siffror för Clear Channel ✓Utomhus spås gå bättre än marknaden 2023 ✓Så justeras priserna inför 2023

Ämnen i artikeln:

Ocean OutdoorClear ChannelJCDecauxAdcity MediaVisual ArtKartläggning: bokslut 2021Toppnyheter förmiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


2020 försvann 650 miljoner kronor i intäkter från tio jämförbara utomhusbolag. Pandemin fortsatte att påverka även 2021. Dagens Medias kartläggning av bolagens ekonomiska resultat visar att branschen bara återhämtat sig

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev