Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Stureplansskärmen växer

Publicerad: 28 Juni 2016, 07:42
Uppdaterad: 28 Juni 2016, 07:50

Den nya, större Stureplansskärmen ska trigga både annonsörer och kreatörer till att ta ut svängarna med digital utomhusreklam.


Den nio år gamla storbildskärmen på Stureplan i Stockholm går i graven i mitten av juli, för att återuppstå redan i augusti i form av en ny och större, "toppmodern" storbildskärm. Den gamla skärmen skänker ägaren Atracta bort via Blocket.

På den nuvarande storbildskärmen som dök upp 2007 har kända ansikten huserat, som Zlatan, Robyn, David Guetta och Lionel Messi i kampanjer för kunder som Reebok, Samsung, Porsche och Amnesty, för att nämna några. Dessutom har Atracta gjort flera egna satsningar på skärmen såsom karaoke-sång, interaktiva spel som styrts med mobilen och fotbollssändningar från Champions League. Vad det blir av den gamla skärmen är ännu inte klart.

– Vi har lagt ut en annons på Blocket där vi skänker bort skärmen till någon som kan ha glädje av den. Intresset har varit stort så nu måste vi sålla och hitta en ny ägare som behandlar den med samma kärlek som vi gjort, säger Johan Forssell på Atracta i ett pressmeddelande.

Den nya skärmen som monteras i augusti ska innehålla världsledande, modern teknik, och växer från 90 kvm till 140 kvm i yta. Bildkvalitén kommer att vara lika skarp som en HD-tv, vilket man hoppas ska trigga såväl annonsörer som kreatörer till att ta ut svängarna med digital utomhusreklam.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.