Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Stockholm testar digital reklam

Publicerad: 27 Mars 2013, 06:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

På tio platser i Stockholm kommer snart digitala reklamtavlor att monteras upp. Projektet är ett försök som kommer att pågå fram till årsskiftet.


Från och med 1 april kommer de som vistas på Stockholms gator och torg att möta en ny form av reklamtavlor. På tio platser där det idag finns utomhustavlor av traditionell karaktär kommer de under en begränsad tid att bytas ut mot digitala tavlor.

Syftet med försöket är att testa den nya tekniken utifrån ekonomiska, stadsmiljömässiga och trafiksäkerhetsmässiga aspekter.

Försöket genomförs av Trafikkontoret i samarbete med reklamföretagen Clear Channel, JCDecaux och Global Agencies. Företagen finansierar installation och drift av de digitala reklamtavlorna medan Trafikkontoret ansvarar för utvärderingen.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.