Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Starkt uppåt för Jernhusen Media

Jernhusen Media ökade sin omsättning med 250 procent under första halvåret 2012.


Publicerad 2012-09-12 06:27
Uppdaterad 2015-12-06 14:11

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Jernhusen Media startades 2011 då statliga Jernhusen året innan avslutade sitt samarbete med JCDecaux för att själv ta hand om sin försäljning.

Under första halvåret 2012 omsatte företaget 13,2 miljoner kronor, vilket är en ökning med 250 procent jämfört med motsvarande period 2011, då omsättningen låg på 5,2 miljoner kronor.

Jernhusen Medias verksamhet bygger på försäljning av eventytor och reklam vid tågstationer i Sverige. Jernhusen Media slöt i början av 2011 ett avtal med Visual Art för att digitalisera sina analoga ytor. Till sommaren hade företaget digitaliserat 23 orter i Sverige.

– Det går väldigt bra. Vi har bara varit igång i ett och ett halvt år, så det är en bra start. Det är dels ett bevis på att vi har en fantastiskt bra produkt. Vi har attraktiva ytor och en möjlighet att erbjuda en rikstäckning. Vi erbjuder både event och digitalt, vilket båda är produkter som växer starkt, säger Nina Cronehag, chef för Jernhusen Media, till dagensmedia.se.

Samtidigt säger hon att kännedomen om verksamheten har ökat.

– Vi gjorde ett test innan sommaren för att se hur vi ligger till eftersom vi är en ny aktör. Då såg vi att vi har kommit en bra bit på vägen, men att vi samtidigt har en bit kvar. Man har ett hum om oss, men vet inte alltid vad vi erbjuder, säger hon.

Hur ser rörelseresultatet ut?

– Det är inget som jag kan kommentera, men det går bra. Vi ser en ökning och ser ljust på framtiden.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.